Jahon

Virtual mashhurlar bloggerlarni daromaddan mahrum qila boshladilar

Virtual mashhurlar bloggerlarni daromaddan mahrum qila boshladilar

Mashhur bloggerlar va internet yulduzlari sun’iy intellekt (AI) texnologiyasidan foydalangan holda yaratilgan mavjud bo’lmagan personajlarning tobora ommalashib borayotganidan havotirda. Financial Times nashri ma’lum qilishicha, kontent yaratuvchilari sun’iy intellektning mashhurlari bilan raqobat tufayli daromadning pasayishidan qo’rqishadi.

Hayoliy shaxslarning muvaffaqiyatiga misol sifatida Aitana Lopes keltiriladi, uni ijtimoiy tarmoqlarda 200 mingdan ortiq odam kuzatib boradi. Virtual pushti sochli qiz allaqachon Olaplex va Victoria’s Secret kabi brendlarning reklamalarida paydo bo’lgan. Kompaniyalar Aitana ijodkorlariga o’z mahsulotlarini reklama qilish uchun o’rtacha ming dollar to’lagan.

Ba’zi real hayotdagi kontent yaratuvchilarga ko’ra, raqamli avatarlarni yaratuvchilar o’zlarining shaxsiyatlari haqiqiy odamlar emasligini ko’rsatishlari kerak.

Biroq, Buyuk Britaniya reklama standartlari boshqarmasi reklama bozorida virtual ta’sir o’tkazuvchilarning o’sishidan yaxshi xabardor ekanligini aytdi. Biroq, mamlakatda hali internet yulduzlarining AI kelib chiqishini oshkor qilishni talab qiluvchi qonunlar mavjud emas.

Boshqa milliy marketing xizmatlari bozorlari allaqachon bu muammo bilan kurashmoqda. Misol uchun, Hindistonda virtual belgilar mualliflari o’zlarining raqamli identifikatorlarini oshkor qilishlari kerak. Virtual mashhurlarni yaratuvchilarning o’zlari, ularning qahramonlari onlayn ta’sir o’tkazuvchilarning haddan tashqari oshirilgan bozorini buzayotganiga ishonishadi.

“Bloggerlar va onlayn taʼsir oʻtkazuvchilar oʻrtasidagi oʻsish surʼatlari bizni hayratda qoldirdi. Bu bizni o’z ta’sirchanimizni yaratish haqida o’ylashga majbur qildi. Qolganlari tarix. Biz beixtiyor yirtqich hayvonni, juda chiroyli yirtqich hayvonni dunyoga keltirdik”, dedi Aitanani yaratgan Barselonadagi The Clueless agentligi asoschilaridan biri Diana Nunes.