Iqtisod

Нега “Ўзбекистон ҳаво йўллари” Миллий авиакомпаниясининг соф фойдаси деярли тўрт баравар камайди?

Нега “Ўзбекистон ҳаво йўллари” Миллий авиакомпаниясининг соф фойдаси деярли тўрт баравар камайди?

“Ўзбекистон ҳаво йўллари” Миллий авиакомпаниясининг соф фойдаси олти ойда ўтган йилнинг шу даврига нисбатан 194,3 миллиард сўмдан 49,75 миллиард сўмга камайган, дейилади ташкилот ҳисоботида.

Даромаднинг бу сезиларли қисқариши ташувчининг пул кўринишида сотиш ҳажмининг ўсишига қарамай содир бўлди. Ташкилотнинг биринчи ярим йилликдаги даромади 6,7 триллион сўмни ташкил этди. Бу 2022 йилга нисбатан уч баробар кўпдир. Бироқ, бу йил таннарх нархи ўтган йилга нисбатан кўпроқ даромадни «ейди». Агар 2022 йилда маҳсулот таннархи даромаднинг 77,5 фоизини ташкил қилган бўлса, бу сафар деярли 86 фоизни ташкил этади.

Компаниянинг маъмурий харажатлари 24,4 дан 45,05 млрд сўмга ошган. 2022-йилда бу акциядорлик жамиятига 2,9 миллиард сўм келтирган бўлса-да, бу ташкилотнинг дивидендлар бўйича ҳам даромади йўқ эди. Валюта фарқлари бўйича даромад деярли икки бараварга қисқариб, 512,3 миллиардни ташкил этди.