O‘zbekiston Markaziy banki ijtimoiy tarmoqlarda notanish raqamlardan kelgan qo‘ng‘iroqlarga javob berilgandan so‘ng fuqarolarning bank kartalaridan mablag‘lar go‘yo avtomatik ravishda yechib olinishi to‘g‘risida tarqalgan xabarlarga izoh berdi. Bankning rasmiy bayonotida ta’kidlanishicha, bunday ma’lumotlar haqiqatga to‘g‘ri kelmaydi.
Barcha ilovalar maxfiylik siyosatiga ega
Tartibga soluvchi organ ma’lumotlariga ko‘ra, tijorat banklari va to‘lov tashkilotlarining barcha mobil ilovalari firibgarlikning oldini olish uchun xavfsizlik choralari bilan ta’minlangan. Ilovada ro‘yxatdan o‘tish uchun foydalanuvchi telefon raqamini ko‘rsatishi, SMS orqali tasdiqlash kodini kiritishi va biometrik identifikatsiyadan o‘tishi shart. Faqat shundan keyingina fuqaro o‘z bank kartasini ilovaga bog‘lashi mumkin.
Kartalardan pul yechish faqatgina kod bilan tasdiqlanadi
Kartani bog‘lash jarayoni karta bilan aloqador telefon raqamiga yuboriladigan bir martalik kod (OTP) orqali tasdiqlanishini talab etadi. Agar raqamlar mos kelmasa, bog‘lanish rad etiladi. Yangi foydalanuvchilar uchun ilovada kartadan foydalanish vaqti bir soatgacha cheklangan.
Notanish ilovalardan ogohlantiruv
Biroq, Markaziy bank hisob ma’lumotlari, parollar yoki bir martalik kodlarni uchinchi shaxslarga berish, shuningdek, zararli ilovalarni o‘rnatish bank kartasidan mablag‘larning noqonuniy yechilishiga olib kelishi mumkinligi haqida ogohlantirdi.
Nihoyatda, bank fuqarolarni ijtimoiy tarmoqlardagi tasdiqlanmagan ma’lumotlarga ishonmaslikka va faqat rasmiy manbalardan olingan ma’lumotlarga tayanishga da’vat etdi.
Sizda shikoyat, taklif yoki murojaat bormi? Bizga @demokratuz_aloqabot orqali murojaat qiling!